NEWSru.com :: Швидкість Сонячної системи з незрозумілої причини сповільнилася, з'ясували вчені

Група міжнародних вчених прийшла до висновку, що швидкість руху Сонячної системи сповільнюється відносно заповнює міжзоряного простору газу
Дані були отримані з супутника IBEX (Interstellar Boundary Explorer - Дослідник кордонів міжзоряного простору), який був запущений в жовтні 2008 року і рухається навколо Землі по сильно витягнутій еліптичній орбіті з апогеєм у 300 тисяч кіломет
У 2009-2010 роках швидкість Сонячної системи в міжзоряному середовищі становила 22,8 кілометра в секунду, а в 1993 році - 26,3 кілометра в секунду

Група міжнародних вчених прийшла до висновку, що швидкість руху Сонячної системи сповільнюється відносно заповнює міжзоряний простір газу. Результати їх досліджень опубліковані в журналі Astrophysical Journal Supplement .

Дані були отримані з супутника IBEX (Interstellar Boundary Explorer - Дослідник кордонів міжзоряного простору), який був запущений в жовтні 2008 року і рухається навколо Землі по сильно витягнутій еліптичній орбіті з апогеєм в 300 тисяч кілометрів.

Вимірювання зонда IBEX, який стежить за атомами нейтрального гелію, вільно проникають всередину геліосфери, показали, що в 2009-2010 роках швидкість Сонячної системи в міжзоряному середовищі становила 22,8 кілометра в секунду. У той же час аналогічні вимірювання космічного апарату Ulysses, зроблені в 1993 році, дали значно більшу швидкість - 26,3 кілометра в секунду.

"З чим пов'язана така" уповільнення "руху Сонця в міжзоряному середовищі, ще належить зрозуміти. Над цим зараз працюють декілька наукових груп, в тому числі і наша група", - заявив РІА Новини" завідувач лабораторією Інституту космічних досліджень РАН Владислав Ізмоденов, який бере участь в аналізі даних з IBEX.

Вчені не виключають, що різниця в швидкостях може бути обумовлена ​​тим, що Сонячна система виявилася в районі галактики, міжзоряне середовище якої відрізняється від міжзоряного середовища регіону, де було наше світило 19 років тому.

Багато питань, викликані даними з IBEX, зможуть прояснити апарати Voyager-1 і Voyager-2, запущені ще в 1977 році. Перший в грудні минулого року дістався до останнього рубежу Сонячної системи - так званого регіону стагнації. Його протяжність залишається загадкою, і з цієї причини вчені не можуть сказати, коли апарат виявиться в міжзоряному просторі.